قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

  • ۰
  • ۰

مسجد کبیر مجیدیه که در بین مردم به مسجد اورتاکوی معروف است در محله اورتاکوی ناحیه  بشیکتاش در تنگه استانبول با طرز معماری نئوباروک ساخته شده است . این مسجد در سال ۱۸۵۳ بفرمان سلطان عبدالمجید از سوی معمار نیگوئوس بالیان در یکی از مکانهای بی نظیر تنگه استانبول احداث شده است .


مسجد اوراتاکوی استانبول

 

 

در ساخت این مسجد که نمایی بسیار زیبا و ظریف دارد ، طرز معماری نئو باروک بکار رفته و چنان تمامی مساجد ساخته شده به دستور سلاطین عثمانی متشکل از دو بخش”حرم” و “پادشاهی” می‌باشد . پنجره های وسیع و بلند این مسجد  بشکلی که بتواند نور متغیر تنگه را به داخل آن منعکس نماید ، طرح ریزی شده است . این مسجد دارای دو مناره پله دار با یک جایگاه موذن بوده و دیوارهای آن با سنگ سفید ساخته شده است . دیوارهای تنها قبه آن نیز با موزائیک های صورتی رنگ تزئین یافته اند . محراب و منبر مسجد تلفیقی از موزائیک و مرمر می‌باشد که با ظریف کاری ویژه‌ای ساخته شده است .

مسجد اوراتاکوی استانبول 

مسجد اورتاکوی استانبول در فاصله نزدیکی به پل معلق بسفر در محله اورتاکوی که از مناطق معروف استانبول است ، قرار گرفته و مثل یک عتیقه در کنار یک اثر مدرن منظره بسیار زیبایی ایجاد می کند . معمار مسجد اورتاکوی استانبول همان معمار قصر دولماباغچه یعنی نیکوگوس است که سبک باروک دارد . علاوه بر محل قرار گیری مسجد دکوراسیون داخلی و خارجی نیز بسیار زیباست همچنین در مسجد دستخط های سلطان مجید نیز موجود می باشد . درهای این مسجد زیبا در سال ۲۰۱۴ بعد از یک بازسازی جامع ، دوباره به روی بازدیدکنندگان گشوده شد و این روزها یکی از پر بازدیدترین دیدنی های استانبول است .

مسجد اوراتاکوی استانبول

 

 

مسجد اوراتاکوی استانبول


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی