قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

  • ۰
  • ۰

جزایر نخل دبی

جزایر نخل دبی شامل سه جزیره می شود که به طور مصنوعی در دبی و به دستور محمد بن راشد آل مکتوم ساخته شد.Palm Islands بزرگ ترین جزایر سه گانه مصنوعی در جهان می باشند که شرکت نخیل انجام آن را بر عهده داشته است و از جمله مهم ترین جاهای دیدنی دبی می باشد. این جزایر بر روی آب شناور نیستند بلکه با ساخت زمین و احیای آن درسواحل امارات ایجاد شده اند. ۱۱ میلیارد متر مکعب شن و ۴۷ میلیون تن سنگ در اجرایی شدن این پروژه به کار رفته  است. روش ساخت به این گونه بوده است که شن های برداشت شده از زمین خلیج فارس را لایروبی کرده و سپس شسته و آن را در محل های تعیین شده در دریا توسط غواصان اسپری کرده اند. موج شکنی در لبه هر جزیره وجود دارد.

جزایر نخل دبی

جزایر نخل دبی

در اینجا به معرفی جزایر می پردازیم :

جزیره نخل جمیرا

اولین جزیره ای است که ساخت آن در سواحل جمیرا انجام شد و بیش از ۷۵ درصد آن در سال ۲۰۰۶ به اتمام رسید. اگرچه در سال ۲۰۰۷ این جزیره بزرگ ترین جزیره مصنوعی دنیا به شمار می رفت و حدود ۵۰۰۰ خانوار در آن جا زندگی می کردند ، در بین سه جزیره ، جمیرا کوچک ترین جزیره به شمار می رود. حدود ۱۲۲ میلیارد دلار هزینه تخمین زده شده برای انجام این پروژه می باشد. علاوه بر خانه های مسکونی ، هتل ها و امکانات تفریحی نیز وجود دارند. برای رفت و آمد در طول جزیره مونو ریل جمیرا ، اولین مونو ریل در خاورمیانه ، به طول ۵.۴ کیلو متر ساخته شد که از ورودی جزیره تا هتل آتلانتیس کشیده می شود.

جزایر نخل دبی

جزایر نخل دبی

خانه های جزیره ابتدا به ساکنین کشور امارات و دیگر کشورهای خلیج فارس و بعد از آن به خارجی ها فروخته شد. ۲۵ درصد آنان انگلیسی و باقیمانده بیشتر آمریکایی هستند. دیوید بکهام یکی از افراد معروف دنیا است که در جزیره جمیرا خانه ای خریده است.  کارگرانی که در ساخت این جزیره مشارکت داشتند در بخشی از این جزیره ساکن اند.

جزیره نخل جبل علی

این جزیره که ساخت آن در سال ۲۰۰۲ آغاز شد از جزیره جمیرا بزرگ تر است. این جزیره شامل شش تفرجگاه دریایی ، پارک آبی وروستای ساحلی است. یک پیاده روی بزرگ نیز در اطراف برگ های نخل قرار گرفته است. البته ساخت آن فعلا متوقف شده است.  نکته منفی در ساخت این جزیره از بین رفتن منطقه محافظت شده دریایی است که اعلام خطر از بین رفتن گونه های بومی و ایجاد گونه های ناشناخته و شاید مخرب توسط زیست شناسان را در پی داشته است.

جزیره دیره

ساخت آن در سال ۲۰۰۷ شروع شد. اولین بخش این جزیره بین خور دبی و بندر الحمریه در جاده دیره ساخته شد. در سال ۲۰۱۳ در  طرح جزیره و نامش تغییر کلی ایجاد شد.

این جزایر نه تنها به قطب گردشگری منطقه تبدیل شد بلکه برخی آن را هشتمین مورد از عجایب دنیا می دانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی