قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره آتن

حضور در سالن نمایش اودئون هرودس آتیکوس در نزدیکی محوطه باستانی آکروپولیس که از جنس سنگ ساخته‌ شده و دارای پیشینه‌ای دو هزارساله است، تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی برای هر گردشگری به شمار می‌رود.

خوانندگان اپرا، هنرمندان مشهور و بهترین نوازندگان جهان اذعان دارند که بهترین و باشکوه‌ترین صحنه نمایش و اپرای موجود در جهان، در شهر آتن قرار دارد. این سالن تئاتر ساخته‌ شده در فضای باز، یکی از باشکوه‌ترین محوطه‌های دیدنی شهر است که در بخش پایینی ویرانه‌های آکروپولیس و در جبهه جنوب غربی آن واقع‌ شده و با نام نوازشگاه «اودئون هرودس آتیکوس» (Odeon of Herodes Atticus) شناخته می‌شود. زمانی که «پوسانیاس» (Pausanias) نویسنده و جغرافیدان مشهور دنیای باستان در زمان حکومت «مارکوس آئورلیوس» (Marcus Aurelius) از این بنا دیدن کرد، در توصیف آن نوشت: «بهترین سازه‌ای که در نوع خود ساخته شده است».

هرودس آتیکوس یونان

در روزگار باستان «اودنوس» (Odeons) برای انجام رقابت‌های موسیقی ساخته‌ شده و این سالن تئاتر باستانی و ساخته‌ شده از سنگ، در طول 60 سال اخیر و در روزگار معاصر نیز میزبان برخی از مشهورترین و بهترین رویدادهای موسیقی بوده و برخی از هنرمندان مشهور جهانی مانند «لوسیانا پاواروتی» (Luciano Pavarotti) و «فرانک سیناترا» (Frank Sinatra) در آن برنامه اجرا کرده‌اند. این محوطه باستانی در بین مردم محلی با عنوان ساده «هرودئون» (Herodeon) شهرت داشته و در فاصله سال‌های 160 تا 174 میلادی توسط یکی از افراد ثروتمند شهر آتن به نام «هرودس آتیکوس» ساخته‌ شد. هرودس پس از پایان عملیات ساخت این مجموعه، شعری را در بزرگداشت همسر درگذشته خود یعنی «ریگیلا» (Rigilla) در آن اجرا کرد.

هرودس آتیکوس یونان

اودئون در زبان یونانی سالن نمایش یا سالن نوازش معنی می‌دهد و اودئون هرودس آتیکوس سومین سالن نمایش از این‌ دست است که در شهر آتن ساخته‌ شده و در آن رد پای هنر رومی به‌ وضوح دیده‌ شده و می‌توان آن را از آثار مشابه تئاتر «دیونیسوس» (Dionysos) قلمداد کرد. در این بنای سه‌طبقه از قوس‌ها و طاق‌های رومی استفاده‌ شده و بنا در اصل دارای 3 طبقه و با پوششی از چوب و سقفی کاشی‌ کاری شده بود. میدان و جایگاه اصلی گروه نوازندگان، امروزه به شکل دایره ناقص درآمده و با روکشی از سنگ مرمر سیاه‌وسفید پوشیده شده است. این سالن دارای 35 ردیف جایگاه تماشاچیان است که به‌صورت نیم‌دایره به شعاع 80 متر در اطراف جایگاهی از جنس سنگ مرمر ساخته‌ شده و امروزه ظرفیت حضور بیش از  4 هزار و 680 تماشاچی را دارد.

هرودس آتیکوس یونان

بنای اصلی این مجموعه حدود صد سال پس از ساخته‌ شدن در جریان حمله «ارولوی» (Erouloi) در سال 268 میلادی تخریب شد. در دوره‌های بعدی و در زمان تصرف یونان توسط امپراتوری عثمانی، آسیب‌های بیشتری به این مجموعه وارد شده و سرانجام در فاصله سال‌های 1898 تا 1900 میلادی مرمت‌هایی در این مجموعه انجام‌ شد. در سال 1922 نیز عملیات بازسازی در اودئون هرودس آتیکوس آغاز گشت. در همین دوران از محوطه باستانی فوق برای برگزاری بسیاری از رویدادها و اجتماعات نیز استفاده‌ شده و در طول جنگ جهانی دوم و زمانی که آلمان‌ها در فاصله سال‌های 1941 تا 1944 میلادی این منطقه را در تصرف خود داشتند، از این سالن نمایش برای اجرای برنامه‌های موسیقی گروه ارکستر آتن و همچنین گروه تازه تأسیس اپرای ملی یونان استفاده‌ شده و بسیاری از آثار مشهور موسیقی جهان از موسیقی‌دانان نامداری مانند بتهوون در آن اجرا شد.

در سال 1950 میلادی، شورای شهر آتن تصمیم به بازسازی کامل مجموعه گرفته و این محوطه تا سال 1955 به‌کلی بازسازی‌ شده و از آن برای برگزاری مراسم مختلف ملی و همچنین جشنواره «اپیدوروس» (Epidaurus) بهره‌برداری شد.

هرودس آتیکوس یونان

امروزه سالن نمایش و اپرای اودئون هرودس آتیکوس، یکی از مهم‌ترین مراکز برگزاری جشنواره‌های یونان محسوب شده و البته به خاطر داشته باشید برای ورود به آن و دیدن برنامه‌هایی که در این محل اجرا می‌شود، باید نسبت به تهیه و خرید بلیت اقدام کنید. در این مجموعه نمایش‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله نمایش‌های باله و آوازخوانی تا نمایش‌های تراژیک یونان باستان به نمایش در می‌آید و قطعاً دیدن این برنامه‌ها می‌توانید یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی هر بازدیدکننده‌ای به شمار رود.

در برنامه بازدید خود از محوطه باستانی بسیار مشهور آکروپولیس، شما می‌توانید چشم‌اندازی زیبا به این محوطه نمایشی داشته و تصاویری بی‌نظیر از آن تهیه کنید. برای این منظور شما باید وارد محوطه آکروپولیس شده و از تپه صعود کرده و از چشم‌انداز مناطق اطراف از دید بالای تپه لذت ببرید. یکی از این دیدنی‌هایی که از آکروپولیس به آن مشرف هستید، اودئون هرودس آتیکوس است.

هرودس آتیکوس یونان

حضور در برنامه‌ های نمایش

دسترسی به محل رزرو شده جهت دیدن نمایش در این مجموعه گاهی با دشواری همراه است زیرا پله‌های طراحی‌ شده دارای شیب بسیار تندی هستند. بسته به اینکه محل نشستن شما در کجا قرار دارد، ممکن است مجبور به صعود از سکوها باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود کفش‌های راحت و مناسب پوشیده و به‌ هیچ‌ عنوان از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده نکنید زیرا در این مجموعه استفاده از این نوع کفش‌ها ممنوع است. در صورتی‌ که توانایی بالا رفتن از پله‌های سنگی را ندارید حتماً بلیتی تهیه کنید که در نزدیکی صحنه مرکزی قرار داشته باشد. البته مسیرهای ویژه‌ای نیز برای تردد افراد دارای معلولیت در این محل تعبیه‌ شده است. در طول سفر خود به آتن حتماً از برنامه نمایش‌هایی که قرار است در این محل برگزار شود کسب اطلاع کرده و نسبت به رزرو برنامه موردعلاقه خود اقدام کنید. عموماً برنامه‌های نمایش اودئون هرودس آتیکوس در فاصله ماه‌های می تا اکتبر برنامه‌ریزی می‌شود.

هرودس آتیکوس یونان

نحوه دسترسی: باکمی پیاده‌روی از ایستگاه متروی آکروپولیس و از طریق خیابان «دیونیسیو آئرو پاگیتوس» (Dionysiou Areopagitou Street) می‌توانید از مسیر ویژه عابران پیاده خود را به منطقه «ماکریگیانی» (Makrigianni) در سراشیبی جنوبی آکروپولیس رسانده و ازآنجا به سالن نمایش اودئون هرودس آتیکوس بروید.

هزینه ورودی: متغیر بر اساس نوع و زمان نمایش

عکس‌برداری: اجازه عکاسی وجود دارد اما استفاده از فلاش ممنوع است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: آکروپولیس

آدرس به یونانی برای نشان دادن و درخواست کمک از رانندگان تاکسی: Ωδείο Ηρώδειο

Οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی