قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

  • ۰
  • ۰

روش‌های درست کردن آتش با عدسی

روش‌‌های درست کردن آتش با استفاده از عدسی به مراتب آسان‌تر از روش‌های اصطکاکی هستند که در ادامه تعدادی را برایتان بیان می‌کنیم:

۵. روش سنتی استفاده از ذره‌بین

برای درست کردن آتش در این روش تمام چیزی که نیاز دارید یک نوع عدسی است، برای متمرکز کردن نورخورشید در یک نقطه. ذره‌بین، شیشه عینک و لنز دوربین شکاری همگی مناسب هستند. چنانچه کمی آب هم به این شیشه‌ها اضافه کنید، می‌توانید پرتو نور را افزایش دهید. گوشه‌ی عدسی را به جهت متمرکزکردن نورخورشید در یک نقطه در مقابل آن بگیرید، و برگ خشک و خار و خاشاک را در زیر همین نقطه قرار دهید. شما به زودی یک آتش خواهید داشت.



چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



تنها ایراد این روش این است که فقط زمانی کاربرد دارد که شما نورخورشید دارید. در هوای ابری و در هنگام شب هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

اما به علاوه روش معمول، ۳ روش غیر معمولی و شاید عجیب را در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد:

۶. بادکنک



چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



با پرکردن بادکنک بوسیله‌ی آب می‌توانید این وسیله‌ی معمولی را به یک عدسی تولید آتش تبدیل کنید.

بادکنک را از آب پرکرده و سر آن را محکم ببندید. البته تا حد امکان بادکنک به فرم دایره باشد، هم چنین از باد کردن بیش از حد آن بپرهیزید که سبب انحراف نقطه‌ی کانونی اشعه‌ی خورشید می‌شود ( درواقع فاصله‌ی کانونی افزایش می‌یابد و در محل مورد نظر شما ایجاد نمی‌شود). بادکنک را به داخل فشار دهید تا به شکلی برسید که یک دایره از نور برای شما ایجاد کند. البته مدنظر داشته باشید که بادکنک دارای فاصله کانونی کوتاهتری نسبت به عدسی است پس آن ها را خیلی دورتر از مواد اشتعال‌زای خود نگیرید ۳ تا ۴ سانتی‌متر کافیست.

۷. آتش از یخ


چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



درست کردن آتش از یخ فقط در حد آزمایشات و تئوری‌های کلیشه‌ای مدرسه نیست، بلکه شما می‌توانید از یخ آتش درست کنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک تکه یخ به فرم عدسی است. این روش برای پیک نیک‌های زمستانی مناسب است.



چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



برای انجام آن شما به یک یخ شفاف و تمیز نیاز دارید، چنانچه تکه یخ شما تیره یا دارای ناخالصی‌هایی باشد برای این روش مناسب نیست. بهترین راه برای تهیه یک تکه یخ شفاف و تمیز این است که یک کاسه، فنجان یا ظرفی ساخته شده از فویل را ازآب تمیز دریاچه یا چشمه یا برف آب شده پر کنید و اجازه دهید تا یخ بزند. البته برای این روش یخ شما باید حداقل ۴ سانتی‌متر ضخامت داشته باشد. بعد از آماده شدن یخ باچاقو آن‌را به فرم عدسی دربیاورید. به یاد داشته باشید عدسی‌ها درمرکز دارای ضخامت بیشتری نسبت به لبه‌ها هستند.

بعد ازفرم دادن یخ آن را با دستان خود جلا دهید، حرارت دست‌ها برای صاف شدن سطح یخ مناسب هستند. پس از آن لبه یخ خود را در مقابل نورخورشید بگیرید، یخ همانند عدسی عمل میکند و نور در یک نقطه متمرکز کرده و سبب ایجاد آتش در برگ هایی میشود که در زیر آن هستند.

۸. قوطی نوشابه و شکلات

تمامی چیزی که در این روش نیاز دارید یک قوطی نوشابه و یک تخته شکلات و یک روز آفتابی است. بسته‌ی شکلات را باز کرده و به ته قوطی نوشابه بمالید. شکلات همانند جلادهنده عمل کرده و ته قوطی را همانند آینه درخشان می‌کند. چنانچه شکلات به همراه ندارید خمیردندان نیز همین کار را می‌کند.



چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



پس از جلا دادن انتهای قوطی، چیزی که شما دارید که آینه سهمی شکل است که نورخورشید با برخورد به آن منعکس میشود و شما باید در مسیر انعکاس آن کمی برگ خشک یا چیزی مشابه به این را بگیرید، بعد از چند ثانیه شما یه شعله آتش خواهید داشت.



چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



البته شاید این که شما در یک ناکجاآباد یا در یک شرایط اضطراری یک قوطی نوشابه و یک بسته شکلات داشته باشید کمی دور از ذهن باشد، ولی به هرحال روش جالبی است.

۹. باتر‌ی‌ها و سیم ظرفشویی

مانند روش قوطی نوشابه تصور این که شما در موقعیتی کبریت ندارید ولی سیم طرفشویی و باطری همراهتان است کمی سخت است، با این وجود دانستن این روش نیز جالب و شاید هم کارآمد باشد.



چند راه مؤثر برای درست کردن آتش بی استفاده از کبریت



شما به سیم ظرفشویی با حدود ۱۳ سانتی متر درازا و یک و نیم سانتی متر عرض نیاز دارید. سیم را در یک دست گرفته و باطری را در دست دیگر خود قرار دهید ( باطری ۹ ولتی مناسب‌تر است)، سر دارای contacts آن‌را به سیم ظرفشویی بمالید. سیم آغاز به درخشان شدن و سوختن می‌کند پس از آن به آرامی در آن بدمید. این مشعل را به برگ‌های خشک، چوب‌ها و مواداشتعال‌زای خود منتقل کنید. ولی به خاطر داشته باشید که شعله‌ی ایجاد شده از سیم ظرفشویی خیلی زود خاموش می‌شود پس زمان را از دست ندهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی