قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

  • ۰
  • ۰

سفرنامه تور ترکیه2

روز سوم:

روز سوم را با یک صبحانه کامل در هتل شروع کردیم. با نقشه ای که از قبل تهیه کرده بودیم برنامه بازدید روزانه را شروع کردیم قرار بر این شد ابتدا برای خرید برویم، همونطورکه خود شما هم می دانید یکی از عادت های خانم ها خرید بخصوص خرید سوغاتی است. برای خرید پاساژ جواهر که یک پاساژ 5 طبقه بزرگ با برندهای مختلف پوشاک و لوازم خانگی هست را انتخاب کردیم.

با خط اتوبوس 65 به راحتی با پرداخت نفری 4 لیر به پاساژ جواهر رفتیم. البته ما از مترو به جای تاکسی استفاده کردیم. از مترو تکسیم به سمت حاجی عثمان سوار شدیم و در ایستگاه شیشیلی پیاده شدیم پاساژ جواهر درست در مجاورت درب شرقی ایستگاه بود. تا حدود عصر اونجا بودیم و کمی هم خرید کرده و ناهار خوردیم. در طبقات بالایی این پاساژ جواهر فودکورت می باشدکه همه جور رستوران و فست فودی از مک دونالد،کینگ برگر و کی اف سی گرفته تا اچ دی اسکندر، پیده و غذاهای اصیل ترکی در آنجا ارائه می گردد. ساعت6 بعد ازظهر بود که به سمت هتل راه افتادیم و در مسیر در یک کافه خیابانی نشستیم و یک فنجان چای ترک خوردیم که نفری 4لیر می شد. بعد به هتل برگشتیم. از آنجایی که اینترنت وایرلس رایگان در هتل موجود بود و فقط کافی بود که رمز را از رسپشن بگیریم تصمیم گرفتیم با خانواده ها به صورت تصویری صحبت کنیم. البته معمولا داخل اتاق ها سیگنال ضعیف هست به همین خاطر درلابی نشستیم و با سرعت عالی اینترنت با خانواده هامون صحبت کردیم. بعد با توجه به اینکه خسته بودیم تصمیم گرفتیم استخر و سونای هتل رو امتحان کنیم تا روز بعد یعنی روز آخر را با شادابی و نشاط شروع کنیم. جکوزی یکی از بهترین راه ها برای رفع خستگی پیاده روی و گردش روزانه هست. نکته: یک مورد که حتما باید برای علاقه مندان به تور ترکیه اشاره کنم در خصوص پول می باشد. در سفر به استانبول دلار همراه خود داشته باشید چون معمولا در همه مکان ها دلار را قبول می کنند. هرچند برای خرید به صرفه بهتر است که به میزان نیاز روزانه پول خود را در صرافی و نه داخل هتل چنج کنید. حالا چرا نباید داخل هتل چنج کنید!! چون معمولا هتل های ترکیه این کار را با ریت بالاتری انجام می دهند که به صرفه نیست .

نتیجه تصویری برای پاساژ جواهر استانبول

روز چهارم:

آخرین روز سفر بود، سفری که تا اینجا خیلی خوش گذشته بود. صبح بعد از صرف صبحانه وسایل را جمع و جورکردیم و اتاق را آماده تحویل کردیم. از اونجا که پرواز برگشت ساعت 10 شب بود، زمان زیادی داشتیم. برای اینکه از روزمان نهایت استفاده را کرده باشیم وسایل را با هماهنگی پذیرش هتل در انبار قرار دادیم و کلید اتاق را تحویل دادیم و به سمت خیابان استقلال حرکت کردیم. خلاصه می گویم، خیابانی پهن که فقط مخصوص عابران پیاده بود، البته یک تراموای قدیمی هم در طول آن حرکت می کرد، در دو طرف این خیابان فروشگاه، رستوران و کافه زیادی به چشم می خورند، من و دوستم در یکی از کوچه های باریک کنار این خیابان چایی خوردیم که روی هم 3 لیر شد. برای ناهار هم پیتزای محلی ترکیه یعنی پیده گرفتیم.

نتیجه تصویری برای خیابان استقلال استانبول

بعد از این همه گشت وگذار تصمیم گرفتیم تا آمدن ماشین ترنسفر به فرودگاه در لابی بشینیم و استراحت کنیم. به محض رسیدن به فرودگاه به سمت پاسپورت چک رفتیم و بعد از بازرسی کوله پشتی ها و چمدان کوچکی که داشتیم مامور بازرسی آب معدنی و آبمیوه ای که توی کوله پشتی مون بود را گرفت و توی سطل آشغال انداخت! خلاصه بعد از زدن مهر خروج از کشور ترکیه توی پاسپورت ها به سالن اصلی پرواز ها و فری شاپ ها رسیدیم. در فری شاپ گشت زدیم تا زمان ورود به هواپیما و پرواز برگشت به ایران فرارسید.

نتیجه تصویری برای استانبول

نکته 1: اگر تور ترکیه رو با ترنسفر رفت و برگشت میگیرید حتما شماره تلفن تور لیدر را در روز اول بگیرید تا هماهنگی های لازم برای ساعت و ترنسفر برگشت رو باهاش انجام بدید.
نکته2: در فرودگاه قسمت رد شدن از گیت نباید در داخل کیف دستی همراه وسایلی از قبیل مایع جات نظیر( آبمیوه، شامپو، اسپری) داشته باشید چون همان جا توسط مامور بازرسی از شما گرفته میشود.
نکته3: در ترکیه موقع خرید از فروشکاه های معتبر، فاکتورهای بیشتر از 100 لیر از پرداخت بخشی از مالیات معاف (Tax Free) هستند. به همین دلیل موقع خرید، فروشنده به شما فاکتور تکس فری می دهد که با نشان دادن آن فاکتور و جنس خریداری شده در گیت مربوطه در فرودگاه آن مبلغ به شما برگشت داده میشود.

سفر 4 روزه ما به شهر زیبا و دلنشین استانبول با کوله باری از خاطرات خوب و زیبا به پایان رسید امیدوارم توانسته باشم اطلاعات خوبی در اختیار شما گذاشته باشم.

 روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. تور روسیه را در برنامه تفریحی خود بگنجانید. اگر قصد سفر به روسیه را دارید میتوانید تور روسیه را در سایت فاینداتور مشاهده کنید.

نظرات (۱)

  • حمید رحیمی
  • سلام وبلاگتون حرف نداره بخصوص مطالبی که راجب تور استانبول میزارین.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی