قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

قیمت تور ارزان مالزی | لحظه آخری

قیمت هتل و تور ارزان و لحظه آخری و فوری مالزی 96 - از زمستان، بهار، پاییز، تابستان

  • ۰
  • ۰

بدون شک کاخ توپکاپی استانبول جزو پربیننده ترین جاذبه های توریستی استانبول است  . اما در سال گذشته بخش حرمسرای این کاخ عثمانی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است .

 

حرمسرای کاخ توپکاپی استانبول جزو مهمترین بخش های این کاخ بوده  است که در اواخر قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است . در محوطه حرم سرا 300 اتاق وجود دارد و حدود 1000 زن ، کودک و کنیز در این محوطه زندگی می کرده اند . وقتی وارد ساختمان اصلی میشوید پر از دالان ها و راهروها فروان است که به هم متصل هستند و محل اقامت زنان بر اساس درجه و مرتبه ای که داشتند از یکدیگر جدا بوده است .


Image result for ‫کاخ توپکاپی‬‎


مقام ارشد در حرم سرا مادر پادشاه و یا والده سلطان بوده است که در واقع تصمیم گیرنده اصلی داخل حرم بوده است و وقتی وارد قسمت مربوط به والده سلطان در حرسرای کاخ توپکاپی میشوید با اتاق بزرگی که مزین به کاشی کاریهای نفیس و کنده کاری های بسیار زیباست رو به رو می شوید . بعد از مقام والده سلطان در حرمسرا  زنان عقدی پادشاه که صاحب فرزند پسر بودند از اهمیت زیادی برخوردار بودند و اتاق های بزرگ و زیبایی به آنها اختصاص داده می شده است . 

از جاهای بسیار دیدنی در بخش حرمسرای کاخ توپکاپی ، حمام ویژه والده سلطان و  همین طور راهرویی به نام آلتین یول یا گذر طلایی میباشد . گذر طلایی در واقع راهرویی است که به محل اقامت پادشاه ختم میشده است و چون در روزهای جشن در این محل سکه های طلا پخش می کرده اند به این مسیر گذر طلایی گفته میشده است .

 

 Related image

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی